تأثیر ثروت بر فعالیت بدنی

 5 سپتامبر 2017- به گفته‌ی پژوهشگران، افرادی که درآمد بیشتری دارند عمدتاً در تعطیلات آخر هفته به ورزش می‌پردازند و از انجام فعالیت ورزشی در طول هفته پرهیز می کنند.

 در این مطالعه، محققان آمریکایی درآمد بیش از 5 هزار فرد بالغ که دارای فعالیت بدنی بودند را با یک دستگاه  خاص اندازه‌گیری کردند.

 افرادی که درآمد بالاتری داشتند، 9.3 دقیقه کمتر به فعالیت ورزشی سبک می‌پرداختند و نزدیک به 12 دقیقه مدت زمان بی تحرکی روزانه‌ی آنها در مقایسه با افرادی که درآمد کمتری داشتند، بیشتر بود. این نتایج همچنین نشان داد افرادی که درآمد کمتری داشتند در مجموع زمان کمتری را در حالت نشسته یا بی‌تحرک در مقایسه با همتایان ثروتمند خود صرف می کردند.

نویسنده‌ی ارشد این تحقیق دکتر Kerem Shuval مدیر مرکز تحقیقات فعالیت بدنی و تغذیه در انجمن سرطان آمریکا در آتلانتا گفت: رعایت دستورالعمل‌های فعالیت بدنی در افزایش طول عمر، بهبود کیفیت زندگی، بهبود سلامت روانی و شناختی و پیشگیری از بیماریهای مزمن از جمله دیابت نوع 2 و برخی از سرطانها نقش دارند.

اگر چه افرادی با درآمد کمتر، ممکن است کمتر به اهداف تعیین شده در دستورالعمل‌های فعالیت بدنی برسند، اما آنها کمتر در حالت بی‌تحرک بسر می‌برند و بیشتر در فعالیت ‌های سبک فیزیکی شرکت دارند. دکتر Shuvalگفت: برای بهبود سلامتمان باید تلاش کنیم که زمان نشستن خود را کاهش داده و تمرینات ورزشی را در برنامه‌ی هفتگی خود بگنجانیم.

 برای افرادی با درآمد بالاتر از 75 هزار دلار، احتمال انجام 150 دقیقه ورزش متوسط یا  75 دقیقه فعالیت بدنی شدید در دو روز آخر هفته در مقایسه با افرادی که کمتر از 20 هزار دلار درآمد داشتند 1.6بار بیشتر است. محققان نتیجه‌گیری نمودند که درآمد بالاتر سالانه‌ی خانوار با الگوهای فعالیت فیزیکی شدیدتر با فرکانس کمتر (در هفته) و مدت زمان بی تحرکی بیشتر در طول روز ارتباط دارد. این یافته‌ها  در مجله‌ی Preventive Medicine منتشر شده است.

 ورزش منظم برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مزمن مانند دیابت نوع 2، که با شیوه‌ی زندگی و چاقی ارتباط دارد، توصیه می‌شود. سازمانهای بهداشتی به مردم توصیه می‌کنند که حداقل 150 دقیقه به ورزش یا فعالیت بدنی با شدت متوسط نظیر پیاده‌روی بر اساس یک برنامه‌ی هفتگی روتین بپردازند. برای افراد مبتلا به دیابت و کسانیکه به عوارض بیشتری مبتلا هستند، انجام ورزش تا حدی که امکان انجام آن را دارند، همچنان مفید است، حتی اگر به عوارضی مانند نوروپاتی و سایر عوارض دیابت مبتلا باشند، که بر حرکت بدنی آنها تأثیر ‌گذارد.

 برای افرادی که توانایی حرکتی محدودی دارند هنوز هم حرکات ورزشی مناسبی وجود دارد که با مراجعه به بخش ورزش و تناسب اندام در سایت ما می توانند از آنها آگاه شوند.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/sep/study-examines-impact-of-wealth-on-physical-activity-90073417.html